Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Łęczna Spółka z o. o. informuje o konieczności zabezpieczenia przyłącza wodociągowego / instalacji wodociągowej przed działaniem niskich temperatur.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami tj. Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie- §116, §117 oraz Umową o dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków „Odbiorca usług zobowiązany jest do utrzymania we właściwym stanie technicznym pomieszczenia, w którym zainstalowany jest wodomierz główny lub szczelnej studni wodomierzowej, w sposób zapewniający zabezpieczenie wodomierza przed wszelkimi uszkodzeniami, zniszczeniem i utratą”.
Brak zabezpieczenia lub niewłaściwe zabezpieczenie wodomierza lub instalacji przed mrozem może być przyczyną przerwy w dostawie wody oraz spowodować poważne straty.
Temperatura w pomieszczeniu z zestawem wodomierzowym nie powinna być niższa niż +4°C.
Należy:
- zabezpieczyć pomieszczenie, w którym znajduje się wodomierz i instalacja wodociągowa poprzez naprawę ścian, wstawienie brakujących szyb oraz uszczelnienie drzwi i okien,
- odpowiednio ocieplić przewody wodociągowe przebiegające przez nie ocieplone pomieszczenia np. przy pomocy styropianu lub tzw. osłony izolacyjnej wykonanej z pianki poliuretanowej itp.
- w przypadku gdy wodomierz umieszczony jest w studzience zwrócić uwagę na to czy pokrywa jest prawidłowo zamknięta oraz czy nie jest uszkodzona,
- zabezpieczyć wodomierz izolacją cieplną w postaci otuliny, styropianu, wełny mineralnej lub innych materiałów,
- zabezpieczyć elementy instalacji wodociągowej wykorzystywane tylko latem poprzez odwodnienie i zamknięcie zaworów.
W sytuacji, gdy budynek zamieszkany jest okresowo np. latem, na okres zimowy należy:
- zakręcić dopływ wody do budynku, spuścić wodę z instalacji i zabezpieczyć wodomierz w sposób opisany powyżej.
- zakręcić zasuwę odcinającą oraz odwodnić wodomierz lub dokonać jego demontażu – usługę taką odpłatnie świadczy nasza firma.
W sytuacji gdy dojdzie do awarii:
- należy zamknąć dopływ wody,
- zauważony wypływ wody należy zgłosić do PGKiM Łęczna sp. z o.o.:
- w dni robocze, od godz. 7.00-15.00 pod numer telefonu 81 75 21 044 wew. 150, 151,
- w dni robocze, od godz. 15.00-7.00, w dni wolne od pracy oraz święta pod numer telefonu 81 75 21 044 wew. 120 lub 606 147 104,
- pracownicy Spółki dokonają wymiany wodomierza (usługa odpłatna).
PGKiM Łęczna sp. z o.o. za szkody związane ze wstrzymaniem dostawy wody oraz szkody powstałe w związku z zalaniem budynków (posesji) nie będzie ponosiła działalności odszkodowawczej.